Din partner på de sociale medier

Det kræver en vis portion selvtillid at påstå, at man er bedre end andre til at lave opslag på de sociale medier! Det er lige netop, hvad jeg påstår, men for at det ikke skal blive påstand det hele, får du her et overblik over hvad der får mig til at komme med sådan en påstand!

Egentligt ville jeg slet ikke have haft en Facebook-profil, men en dag i foråret 2008 (det er jo en hel menneskealder siden!) fortalte min mor mig at hun havde hørt, at mine klassekammerater fra folkeskolen ville lave noget gammel elev-halløj og at der skete noget inde på det der Facebook. Det fik mig til at oprette en profil. Det var dengang der ikke fandtes en app, og det hele så noget – øhm – anderledes ud.

Klassefesten blev holdt, og jeg blev hængende. Det er blevet til mange gode og dårlige oplevelser på Facebook, jeg har bl.a. oplevet at få en shitstorm imod mig og andre, på baggrund af et screenshottet opslag i en online termins- og mødregruppe fra min søn var helt nyfødt. Alle, der havde kommenteret negativt, på opslaget blev nu hængt ud i en helt tredje gruppe. Adskillige år efter. Det var en meget mærkelig oplevelse at blive svinet til af vildt fremmede mennesker i sin indbakke, men det lærte mig noget om krisekommunikation.

Siden har jeg taget en bachelorgrad i Natur- og Kulturformidling. Jeg er mere kultur end natur, og i sidste ende specialiserede jeg mig i iværksætteri, bæredygtighed og moderne markedsføring. Det er lidt af en blandet landhandel og faktisk har jeg brugt ikke mindre end 5 år på at nå fra ideen til en virksomhed til det produkt du sidder og kigger på i dag. Det er altså ikke fordi jeg er længe om at eksekvere, men fordi jeg er typen med alt for mange ideer på én gang.

Egentligt ville jeg slet ikke have haft en Facebook-profil, men en dag i foråret 2008 (det er jo en hel menneskealder siden!) fortalte min mor mig at hun havde hørt, at mine klassekammerater fra folkeskolen ville lave noget gammel elev-halløj og at der skete noget inde på det der Facebook. Det fik mig til at oprette en profil. Det var dengang der ikke fandtes en app, og det hele så noget – øhm – anderledes ud.

Klassefesten blev holdt, og jeg blev hængende. Det er blevet til mange gode og dårlige oplevelser på Facebook, jeg har bl.a. oplevet at få en shitstorm imod mig og andre, på baggrund af et screenshottet opslag i en online termins- og mødregruppe fra min søn var helt nyfødt. Alle, der havde kommenteret negativt, på opslaget blev nu hængt ud i en helt tredje gruppe. Adskillige år efter. Det var en meget mærkelig oplevelse at blive svinet til af vildt fremmede mennesker i sin indbakke, men det lærte mig noget om krisekommunikation.

Siden har jeg taget en bachelorgrad i Natur- og Kulturformidling. Jeg er mere kultur end natur, og i sidste ende specialiserede jeg mig i iværksætteri, bæredygtighed og moderne markedsføring. Det er lidt af en blandet landhandel og faktisk har jeg brugt ikke mindre end 5 år på at nå fra ideen til en virksomhed til det produkt du sidder og kigger på i dag. Det er altså ikke fordi jeg er længe om at eksekvere, men fordi jeg er typen med alt for mange ideer på én gang.

Så hvem er jeg egentligt?

Det kan næppe komme som en overraskelse at jeg hedder Tine. Ud over at være bachelor i formidling, har jeg taget det meste af en socialrådgiveruddannelse, jeg har været omkring et antal andre uddannelser hvor jeg har taget 1. semester eller mindre og så er jeg uddannet kontorassistent, helt tilbage i 2008. Kort sagt, jeg har brugt tid på at lande på den hylde jeg er på nu.

Jeg er en kæmpe nørd inden for kommunikation, markedsføring og adfærd, og det er på den baggrund, at jeg begyndte at se på hvordan man kan lave organisk markedsføring særligt på de META-ejede platforme, men også på andre platforme.

I øjeblikket er jeg ved at udvikle Sol og Strand Løkkens Facebookside, der blev oprettet i februar 2022. Jeg overtog ansvaret for siden i slutningen af marts 2022 og i løbet af blot en måned steg sidens rækkevidde med næsten 1500%.

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg primært fokuserer på Facebook og Instagram, derudover bruger jeg selv Pinterest. Jeg har en bruger på både Twitter og YouTube, men bruger dem ikke rigtigt, men jeg har kendskab til hvordan de virker og har en forståelse for hvordan man opnår god rækkevidde her også.

Det er mit mål at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at lave organisk markedsføring på forskellige medier. Organisk er den markedsføring som der ikke betales for. Det er den type indhold som ikke laves af influencere eller via annoncekøb. Med organisk indhold får du ikke tusindvis af følgere på kort tid, til gengæld får du engagerede følgere, hvilket i sidste ende kan være med til at skabe større værdi for dig. Den organiske vækst kan du bruge til at komme godt i gang, men du skal også bruge den som vedligehold. På et tidspunkt kan det være relevant at begynde at overveje betalt markedsføring, men før du kan gøre det, skal du have en målgruppe og et budskab som giver mening at sende penge efter.

Godt at vide

Jeg har haft depression, stress og angst, men er i dag ude på den anden side af det hele. Og så er jeg gift med en PTSD-ramt krigsveteran. Sammen har vi 2 børn med 19 måneders mellemrum. Jeg plejer at prale med at jeg ikke sov i 5 år fra vi fik den store, men det passer ikke helt. Til gengæld tog jeg min bacheloruddannelse plus de to iværksætterforløb, mens min mand var bimlende syg med PTSD og blot et år efter at han blev tilkendt og startede i flexjob, færdiggjorde jeg det hele med 6 10-taller og 2 12-taller.

Hvorfor fortæller jeg så det?

Jo, når du køber en service hos mig, får du det hele menneske. Derfor er det vigtigt for mig, at du ved hvor jeg kommer fra. Ikke min lange baggrundshistorie, men enkelte fikspunkter som er relevante for at du kender til min erfaring med konkrete udfordringer.

Denne side bruger cookies. Ved fortsat brug, accepterer du at jeg anvender cookies til at optimere din oplevelse.