Din partner på de sociale medier

Din rækkevidde styrtdykker når du holder fri!

Noget af det sværeste ved at have en social mediestrategi, er at ramme det der punkt hvor du har en god organisk rækkevidde, samtidig med at du har tid til din virksomheds kerneopgave. Det kræver f.eks. daglig tilstedeværelse, hvis du vil undgå at skulle betale i dyre domme for at opnå rækkevidde. Men hvad sker der egentligt med rækkevidden når du ikke poster?

Det har jeg undersøgt for dig. Min platform har ikke en prangende rækkevidde, fordi jeg har brugt den samme profil i mange år, lagt den død, lavet det hele om, lagt den død igen, indtil jeg i foråret 2022 begyndte at poste kontinuerligt. Lige indtil uge 35, hvor jeg slet ikke har postet noget. Ingen stories eller opslag. Intet. Endda i en periode, hvor jeg har sat mig et mål om at opnå større rækkevidde. Målet er der heldigvis noget løbetid på endnu, men lad os kigge lidt på realiteterne.

Jeg har lavet et træk fra de sidste 2 uger, for både Facebook og Instragram. Lad dig ikke narre af det grønne tal på Facebook – tænk hvor højt det kunne have været, hvis jeg havde postet hver dag i begge uger…

Bemærk, hvordan grafen ikke bare falder, men styrtdykker den dag jeg stopper med at poste.

Jeg kan selvfølgelig være nysgerrig på, hvad der har genereret de små stigninger omkring d. 1. Jeg ved at der lige har været en opdatering af platformene, og det kan nogle gange sparke gammelt indhold lidt frem. Det kan også være en følger, som har haft brug for at gå tilbage og læse noget af det indhold der er til rådighed. Eller et hashtag der kicker ind.

Når du gerne vil have organisk vækst, er din tilstedeværelse altafgørende. Du kan selvfølgelig godt misse en dag i ny og næ, men en hel uge gør ikke noget godt for din rækkevidde!

Dine sociale medier er som din køkkenhave, du skal passe og pleje den, fjerne ukrudt, vande og gøde den får at få det bedste udbytte.

Måske synes du også om

Imposter

Så stod jeg der, på dag 5 og tænkte ”arh, måske skal jeg lige skrue lidt ned”. Det ville aldrig være sket, hvis jeg havde planlagt mit indhold forud!

Story of my (work)life…

Stories er til den korte fortælling – typisk har du 15 sekunder. På Instagram kan du lave en sammenhængende story på op til et minut. De bedste og mest effektive stories, er dem der engagerer følgerne. Og det er netop det skal indlægget her handle om.

I 1.5 døgn kunne jeg ikke komme på Facebook!

Det er ikke nogen hemmelighed, at det er en kende besværligt at lave Facebook-indhold, når Facebook har lukket én ude. Derfor skyndte jeg mig, naturligvis, at gøre indsigelse og dokumentere at jeg er, ja, mig.

© byTine.dk 2022

Del og følg mig her:
fb-share-icon

Denne side bruger cookies. Ved fortsat brug, accepterer du at jeg anvender cookies til at optimere din oplevelse.