Din partner på de sociale medier

Få succes på de sociale medier uden at betale ekstra

Planlægning

Alle kan lave opslag på de sociale medier, men for at få succes kræver det en god plan!

Opbygning

Opbygning af indholdet på en platform sker ikke over natten, men er en gradvis proces som udvikler sig i takt med tidens og verdens reaktioner på indholdet.

Eksekvering

Render du rundt med alle de gode ideer i hovedet? Flyt dem ud i æteren og få succes!

Du må aldrig tro at du kan lægge på den lade side, når det kommer til SoMe marketing. Uden vedligeholdelse forsvinder du i mængden.

Uanset om du har 1 eller 1000 følgere, skal du starte din sociale mediestrategi fra hvor du er nu. Det er aldrig smart at starte forfra, omvendt er det også væsentligt at være tydelig omkring det produkt du sælger.

Al begyndelse er svær

Starter du helt fra bunden, skal du sætte tid af til at opnå rækkevidde. Det samme gør sig gældende, hvis du har haft dit projekt til at ligge stille i en periode. Har du følgere, fortæller platformene som regel, at nu sker der noget på din profil, men du må ikke undervurdere værdien af

Lær af Dine forbilleder

Det du selv kan lide at læse og se på de sociale medier, giver dig et billede af hvordan du skal lave dit indhold. Autenticitet er nøgleordet.

Trial and error

Det er ikke kommunikationsrådgiverens go-to-løsning at bede folk om at forsøge sig frem. Alligevel er mit råd; forsøg dig frem.

Dit valg af platform kan være altafgørende for om du rammer din målgruppe eller ej.

Facebook

Platformen som er svær at komme uden om, men som du ikke behøver være på!

Instagram

God til det hurtige salg, den nærværende interaktion med dine kunder og den autentiske branding.

Pinterest

Den kreative legeplads, hvor der er plads til alle og hvor dit indhold kan få lov til at leve dynamisk.

Andre platforme

YouTube, Twitter, din hjemmeside, TikTok, Snapchat, Reddit, Telegraph og alle de andre.

Alle kan lave opslag på de sociale medier, men for at få succes kræver det en god plan!​

Årshjul

Du kommer ikke udenom at lave et årshjul, hvis du vil have succes med din planlægning! Kun du ved hvordan dine sæsoner er – brug den viden klogt!

Forarbejde

Gør du dit forarbejde rigtigt, kan du spare mange timers løbende arbejde.

Gentagelser

Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen. Du har helt sikkert nogle pointer, som godt kan tåle gentagelse. Ikke hver uge, men jævnligt.

plads til spontanitet

Når du har planlagt dit indhold, skaber du rum til det spontane!

Opbygning af indholdet på en platform sker ikke over natten, men er en gradvis proces som udvikler sig i takt med tidens og verdens reaktioner på indholdet.​

Rettidig omhu

Dit indhold skal være til stede på det rette tidspunkt, både på sæsonen, i døgnet og i forhold til samfundsudviklingen.

Kontinuitet

Planlæg dine opslag hver dag kl. 17.47. Eller sørg i hvert fald for at der er aktivitet på din profil dagligt.

Autenticitet

Det handler om at vise virkeligheden. Det nytter ikke at påstå at man er Danmarks bedste golfspiller, hvis man aldrig har stået på en Green.

Render du rundt med alle de gode ideer i hovedet? Flyt dem ud i æteren og få succes!​

Tidsbestemt

Du skal planlægge så meget eksekvering som muligt, for at få succes med dine spontane opslag.

Sæsonbetonet

Et årshjul kan redde din tid og din virksomhed, så du ikke kommer på bagkant af en julekampagne, eller er for tidligt ude med påsketemaet.

Sammenhængende

Shu-bi-dua sang om den. Du lærte om det i folkeskolen. Den røde tråd. Det er den der får modtagerne til at genkende dig, i en strøm af tekst.

Du må aldrig tro at du kan lægge på den lade side, når det kommer til SoMe marketing. Uden vedligeholdelse forsvinder du i mængden.

Det tunge arbejde

Det tunge arbejde er det hvor du gennemgår dit indhold fra A-Å. Er det stadig relevant? Hvad er der sket i branchen siden du sidst kiggede på indholdet?

Prioriter

Sæt tid af til vedligeholdelse. Ikke hver dag eller uge, men heller ikke kun en gang årligt.

Undgå at drunke i drift

Drift dræber. Det er alment kendt, at hvis du hele tiden drifter, vedligeholder og aldrig har plads til at være kreativ, så dør din virksomhed.

Denne side bruger cookies. Ved fortsat brug, accepterer du at jeg anvender cookies til at optimere din oplevelse.