Når du skal bygge din platform op, kan du med fordel se på, hvem du selv kan li at følge. Særligt, hvis deres måde at udtrykke sig på, føles naturlig for dig. Noget af det vigtigste er at stå ved sig selv, ellers kan dine følgere hurtigt gennemskue det og så stopper de med at følge med.
Når du begynder at lave indhold, eller du beslutter dig for at re-brande dig selv, er det vigtigste at du kan genkende dig selv i produktet. Og at du laver indhold som du gerne selv gider se. Dine opslag skal være tilgængelige i mange år, og hvis du begynder at lave indhold som du ikke kan mærke dig selv i, så bliver de ikke rare at læse om 2-3 måneder eller år.
Det skal helst være sådan, at når du ser på dit eget feed vs. Dine forbilleders, så bliver du lige så glad for dit eget indhold som deres. Uanset hvem dit forbillede er, eller hvad du sælger, så er den autentiske form for indhold altid den mest succesfulde. Hvem har ikke set et reklameopslag med en eller anden influencer, hvor det lyste langt væk at det her samarbejde var ren og skær business. Kunder er ligesom børn; de kan mærke når man ikke mener det man siger!
Sker det, at du bliver usikker på om du er ”for meget”, så er du på rette vej! Det kan godt virke helt bagvendt, men i det øjeblik du føler at nu presser du for meget på, eller er for meget, så begynder du at skabe værdi. Det er den værdi du skal se tilbage på om 2-3 måneder, eller år, med stolthed.